Wednesday, December 23, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

Terjemahan Lirik Lagu


Teks Asal

[1] Keluarga

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti

 

Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai

 

Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka


Terjemahan Inggeris


[1] Family

I feel happy

Helping parents daily

Starting in the morning time

Until bedtime

 

Dear lovely parents

I will remain prudent

Maintain good personally

My beloved family

 

I love mother and father

Family, brother and sister

Together they are all

When I need them all


BUKTI KEHADIRAN MINGGU 9

2 BUKU ; JOM TULIS TESIS DAN KAJIAN WACANA




RUJUKAN:


Normaliza Abd Rahim (2019), Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu.

No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Terjemahan Berbantu Komputer? haa apa tu. Mesti terjemah perkataan je kan? seronok ke? Dalam menterjemah sudah pasti seronok. Sebab apa sero...