Thursday, December 17, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

    MINGGU 8: TERJEMAHAN DARI "POST" MUFTI MENK DARI TWITTER


Malangnya, masyarakat kita mempunyai toleransi yang rendah bagi mereka yang gagal. Malah, banyak kisah kejayaan bermula dengan kegagalan. Kegagalan menjadikan anda lebih sukar. Ia membantu mengarahkan anda ke arah yang betul. Hayati kegagalan kerana ia adalah tanda bahawa anda mencuba & itu sudah cukup baik untuk Yang Maha Esa!


Hidup ini adalah ujian. Ambil itu sebagai langkah anda. Ingat tak ada yang akan kekal. Akan ada hari yang baik dan hari yang sukar. Jadi jangan biarkan hari-hari yang sukar memusnahkan anda. Begitu juga, hari-hari yang baik tidak boleh mengalihkan perhatian anda kepada sejauh mana anda lupa tujuan anda dalam kehidupan ini!Pastikan ia seimbang!


Tangisan anda kepada Yang Maha Esa adalah lebih daripada sekadar air mata. Dia tahu apa yang anda rasa, apa yang anda katakan walaupun anda tidak berterus-terang. Dia adalah pencipta dunia. Jadi ingat, walaupun anda merasa seperti anda berada di tempat yang gelap sekarang, cahaya-Nya akan bersinar sebentar lagi.Tunggu sebentar.



Kadang-kadang, Yang Maha Kuasa akan melambatkan anda hanya untuk melindungi anda. Kelewatan tidak bermakna penafian. Ada kejahatan di hadapan kamu yang kamu tidak boleh lihat tetapi Dia boleh.Jadi jangan selalu tergesa-gesa. Baca tanda-tanda-Nya.Anda akan selama-lamanya bersyukur bahawa anda tidak tergesa-gesa kepala ke dalam perkara-perkara.Perlahan!


Berhenti membandingkan. Mula menghargai apa yang anda ada sebelum ia ditarik kembali.Kesyukuran adalah kunci. Berharap tentang apa yang akan datang. Sentiasa percaya bahawa Yang Maha Kuasa mahukan yang terbaik untuk kita. Dia telah memberkati kita dengan begitu banyak, lebih daripada yang kita minta. Bergerak ke hadapan dengan doa & kepercayaan takdir!


 BUKTI KEHADIRAN MINGGU 8


BUKU TESIS BAHAGIAN HADAPAN





No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Terjemahan Berbantu Komputer? haa apa tu. Mesti terjemah perkataan je kan? seronok ke? Dalam menterjemah sudah pasti seronok. Sebab apa sero...